1.Кодирайте инжекторите за гориво BMW с INPA
2.Кодирайте BMW инжектори за гориво с Foxwell nt530
3. Кодирайте инжекторите за гориво BMW с Autel MX808
Най-горе 1. Как да кодирате инжекторите за гориво на BMW с INPA?
BMW N54 инжекторна смяна и кодиране с BMW INPA / Ediabas K + DCAN USB интерфейс
Направете инжекционно кодиране за двигатели BMW N54, използвайки кабел Inpa K + CAN EDIABAS
- Опровержение:
Този документ съдържа техническа информация, която потенциално би могла да доведе до повреда на лично имущество. Авторът не дава гаранции, гаранции за успех, нито ще носи отговорност за щети (лични, имуществени, психически, финансови и др.), Нанесени на всеки, който използва този документ.
Този документ е предназначен да бъде като инструктивни насоки единствено за образователни цели и трябва да се третира като такъв! Заповядайте да експериментирате и да опитате да подобрите техниките, обсъдени в този документ, но няма гаранции за успех. Внимавайте: Вашият пробег може да варира!
Всички критични предупреждения са маркирани в червено.
Всички информационни бележки са подчертани в сиво!
Задължително е да следвате всички стъпки в реда, представен в този Направи си сам документ.
- Необходими инструменти:
* Лаптоп, работещ с 32-битов Windows. Windows XP и Windows 7-32-битови са приемливи!
Забележка: Някои успяха да създадат виртуална машина VMWare, която съдържа всички инструменти, необходими за това за работа с други операционни системи. Можете или не успеете да го направите, защото това зависи от софтуера на драйвера, използван от вашия DCAN съвместим USB донгъл. Опитах се да създам цялостна виртуална машина VMWare, но драйверите за USB кабели предизвикаха срив. YMMV!
Забележка: Някои са успели да стартират това под 64-битов Windows, като инсталират XP-Mode от Microsoft. Моля, имайте предвид, че софтуерът EDIABAS съдържа определени 32-битови и дори 16-битови инструменти, които не са гарантирани да работят под 64-битов Windows! Има много по-голям шанс за сривове и повреди на софтуера!
* K-CAN съвместим USB кабел . Има няколко доставчици на различни онлайн уеб сайтове. Използвам „евтин“ китайски кабел от www.obdii365.com (цена 17.99usd с превключвател) и работи добре. Трудно е да препоръчаме конкретен кабел, така че копайте онлайн и намерете такъв, който да отговаря на вашия бюджет!
Тук Inpa K-can кабел mux и PCB:
Забележка: както виждате, той включва компактдиск с драйверите за техния кабел.
Процедура:
Стъпка 1: Изтеглете ципа: http://199.192.200.202/N54-Injector-Coding.zip
Стъпка 2: Следвайте инструкциите по-долу.
- Инсталиране на драйвери:
Включете кабела K + CAN във вашия USB порт. Инсталирайте софтуера на драйвера (ако е предвиден инсталатор). Ако не е предоставен инсталатор, може да се наложи да насочите диспечера на устройства на Windows към мястото, където са вашите драйвери.
Когато кабелът все още е включен във вашия USB порт (не е свързан към автомобила), стартирайте Windows Device Manager. Намерете секцията Портове (COM & LPT), както е показано по-долу:
Както можете да видите снимката по-горе показва, че Windows е назначил COM порт 5 на D-CAN USB кабела.
Забележете номера на COM порта, който сте задали за вашия K + CAN кабел. Изключително важно е в следващите стъпки!
* Щракнете с десния бутон → Properties на USB сериен порт. Отидете на раздела Настройки на порта и натиснете бутона Разширени :
* Нека изглежда така (с изключение на номера на Com Port):
* Натиснете OK и затворете всички останали прозорци с бутона OK.
- Настройка на INPA:
* Извадете съдържанието на файла N54-Injector-Coding.zip към устройството C: !
* Създайте пряк път от C: INPA BIN INPALOAD.EXE към вашия работен плот
* Отидете на System Properties. В раздела Разширени щракнете върху бутона Променливи на околната среда:
* Редактирайте променливата на пътя и се уверете, че добавяте (добавяте в края) следното: C: EDIABAS BIN
* Добавете нова системна променлива, като натиснете бутона New…. За променлива въведете в: ediabas_config_dir. За тип стойност в: C: EDIABAS BIN, както е показано по-долу:
* Натиснете OK, за да влезете в сила тези промени. Ако Windows иска да се рестартира, направете го!
* Отидете в папка C: EDIABAS BIN. Отворете OBD.ini файла в текстов редактор. Първите 4 реда трябва да изглеждат така:
[OBD]
Port = COM5
Хардуер = OBD
RETRY = ON
Уверете се, че номерът на порта съвпада с този, който сте задали по време на инсталирането на D-CAN USB драйвер! Ако номерата на COM порта не съвпадат, EDIABAS няма да може да говори с вашата кола!
След като потвърдите, че това е правилният номер на порта, който използва драйверът за D-CAN USB, запишете файла в текущото му местоположение.
* Копирайте файла C: EDIABAS BIN OBD.ini в папка C: Windows!
Предупреждение: Същият файл OBD.ini трябва да бъде на двете места: C: EDIABAS BIN и C: Windows. Ако промените съдържанието на едно от местата, непременно копирайте файла и на другото място!
* Рестартирайте компютъра си! Това е много важно!
- Кодиране на инжекторите:
Целият процес ми отне навсякъде от 30-1 часа, колкото повече сте квалифицирани, толкова по-малко време ще прекарате.
Първо нещо хванах тефтер и записах новите номера на инжектора, а също и старите, в случай че имам нужда от тях по-късно.
Добре, сега свалете капачето напълно и свалете капака на двигателя…
ОК сега, когато капакът е изключен и можем да видим инжекторите си, време да излезем! хаха, първо реших да извадя електрическия конектор, след това бавно се разхлабвам и премахвам металния клип, който държи инжекторите заедно в моя случай беше 1 и 2, след това бавно премахнах горивната линия, колата ми беше малко гореща, тъй като това беше като след като само пуснах колата ми седи един час, преди да реша това, така че когато разхлабих горивната шина малко разпръснато гориво, но бързо сложих мека кърпа отгоре, така че да не се пръска отгоре на моя двигател, в началото аз беше уплашен, но само малко гориво се напръска и то просто се изпари след всичко… просто се уверете, че имате нещо, което бързо да покрие горивната линия от пръскане навсякъде.
Добре, сега сме готови да махнете инжектора, както казах на снимката по-долу, леко преместете инжектора наляво и надясно и насила просто се издърпах и той излезе доста бързо, без да използвате никакви инструменти.
Сега, когато инжекторът е ВЪН, време е да вземем новия си инжектор и да поставим това бебе IN в дома си и да го оставим да си направи хаха ".
Просто плъзнете нагоре разделителния елемент, докато видяхте как беше на Стария инжектор, когато извадихте, И свалете CAP от новия инжектор, за да можем да го инсталираме.
Сега поставете новия инжектор и натиснете леко до зачервяване, вижте снимката по-долу! Можете също така леко да го ударите с дъното на отвертка, докато седи добре.
Сега, когато инсталирахме това време, за да върнем всичко обратно и да затегнем добре, преди да поставите капака. Двойно проверете, че работите! и сложете капака и сте готови да ги инсталирате.
МОНТАЖНИ ИНЖЕКТОРИ И ЕЛЕКТРИЧЕСКИ СВЪРЗВАТЕЛ / ЛИСТ ЗА ГОРИВО / МЕТАЛНИ КЛИПИ ВСИЧКИ!
Включете ДВИГАТЕЛНИЯ ПОКРИТЕЛ И ВЗЕМЕТЕ UR PC; ГОТОВЕТЕ ДА ги кодирате!
Свършен!
- Допълнителна информация:
* Файлът N54-Injector-Coding.zip включва най-новите файлове с данни (DATEN) само за E90! Версията е файлове с данни v45. Въпреки че има много други опции в главното меню на INPA, моля, имайте предвид, че файловете с данни трябва да бъдат актуализирани, за да може INPA да работи с другите автомобили.
* Ако имате мелодия, трябва да я настроите на пълен байпас. Всички CAN-хакинг трябва да бъдат деактивирани или премахнати!
* Предоставеният тук NCSExpert е тестван като работи само за E90! Не се опитвайте да използвате NCSExpert с други автомобили, освен ако не сте актуализирали файловете за датен. Преминете към bmwcoding.com и започнете да четете повече за това как да кодирате с NCSExpert.
* В zip файла е предоставен INPA_FAQ.pdf. Той съдържа често срещани грешки с INPA и някаква помощ как да ги разрешим.
Това е добра отправна точка, ако виждате съобщения за грешки на екрана.
* Файлът NCS_DIY.pdf също е включен в zip файла. Използвайте го с повишено внимание! Можете да преминете към стъпка 18, тъй като вече сте инсталирали правилно INPA.
* В момента работя по превода на MSD80 INPA файла. Когато завърша превода, ще дам инструкции как да го използвам.
Проверете връзката във форума по-долу за повече информация.
Най-горе 2. Как да кодирате инжекторите за гориво на BMW с Foxwell NT530?
Когато настройвате нови инжектори за гориво на вашия двигател BMW N54, трябва да въведете всяка нова стойност на инжектора в PCM. Foxwell NT530 BMW Scan Tool може да изпълнява тази функция перфектно. Вземете например кодиране на инжектор E92 335i например, процедурата ще бъде същата или много подобна при повечето модели BMW. Ще можете да възстановите тези стойности бързо и лесно, като следвате описаната по-долу процедура.
Забележка: следните изображения са Foxwell NT520, всъщност Foxwell NT530 прави същото като foxwell nt520 и е много по-добър от NT520 (1. NT530 работи с най-новите модели 2018, 2019, NT520 pro до 2016,2017 в момента. 2 . NT530 актуализира фърмуера, който реши проблема с NT520, NT510 BMW F серия 3. NT530 добавете още 3 автомобила, които можете да избирате: Mitsubishi, Nissan, Renault.)
1: Включете запалването (не стартирайте двигателя) и включете скенера в OBDII порта
2: Изберете „BMW“
3: Изберете отново „BMW“
4: Изберете „Scan Vin“
5: Ако информацията е вярна, изберете „добре“
6: Изберете „Услуга“
7: Изберете „Drive“
8: Изберете „Моторна електроника“
9: Изберете „Програми за регулиране“
10: Изберете „Регулиране на инжектора“
11: Прочетете следващите няколко страници, като изберете „Ок“
12: Изберете дали е инсталиран нов DME
13: Изберете „Ок“
14: Изберете вариант 1
15: С клавиатурата въведете кой цилиндър, за който искате да въведете нова стойност
16: С клавиатурата въведете новата стойност за инжектора.
Обърнете внимание, че кодът ще бъде отпечатан на инжектора
17: Ако искате да въведете повече стойности, изберете „да“ и следвайте стъпки 15-16, ако не изберете „не“
18: Изберете „опция 2“, за да запазите новите стойности
19: Изберете „да“
20: Изберете „ОК“ и изключете клема 15 и клема R
Терминалът R е ключ при запалване
Терминал 15 е запален
21: Изберете „добре
22: Изберете „ОК“ и включете клема 15
23: Щракнете върху „F1“, за да прекратите кодирането
24: Вашите нови инжектори вече са кодирани към PCM
Най-горе 3. Как да кодирате инжектори за гориво BMW с Autel MX808?
Подмяната на инжектора е част от притежаването на BMW с мощност N54. В Autel MaxiCheck MX808 прави процеса на калибриране на новите си горивни инжектори малко по-лесно, без специален софтуер е необходимо.
Калибрирането на дебитите на директните инжектори е изискване за някои превозни средства при инсталиране на нови инжектори. Причината, поради която калибрирането или инжектирането на инжектора трябва да се извърши електронно чрез DME, е защото всеки инжектор е малко по-различен от следващия. DME трябва да знае това, за да „балансира всичко“, така да се каже. В този случай ще говорим конкретно за калибрирането на инжектора N54; показвайки ви стъпка по стъпка инструкции как да направите това с Autel MX808. Това е едно от по-лесните инструменти за следпродажбено обслужване, за да може тази работа с всеки потребител. Преди съм използвал фабричния софтуер на BMW (INPA и ISTA / D), за да свърша тази работа и харесвам факта, че няма нужда да използвам лаптоп и специални кабели за извършване на този тип работа. Можете да преминете от основното сканиране на системата в основни функции на системната услуга със същия инструмент, който намирам за изключително удобно. Следвайте и ние ще ви покажем какво да правите с MX808, за да извършите процеса на калибриране.
Стъпка 1: Сменете инжекторите
Google и ще намерите пълните статии и видеоклипове за това как да замените инжекторите на двигател N54. Критичната стъпка по време на инсталирането на инжектора е да запишете двете трицифрени номера за калибриране от инжектора.
Стъпка 2: Включете MX808 в OBD2 порта
Това е лесна стъпка, но една заслужава да се спомене. Включете MX808 в диагностичния порт с включения OBD2 кабел. Ще чуете звуков звуков сигнал от скенера, когато е включен и включен в порта. Това проверява дали инструментът за сканиране комуникира с автомобила и има ли захранване на OBD2 порта. Превозното средство трябва да е в режим на аксесоари (ключ и двигателят не работи).
Стъпка 3: Изберете „Услуга“
След това изберете „услуга“ в главното меню на функциите за сканиране на Autel.
Стъпка 4: Изберете „Инжектор“ от списъка с опции на менюто за услуги
Ще видите серия от икони. Щракнете върху иконата с обозначение на инжектора.
Стъпка 5: Изберете Марка на превозното средство
Изберете иконата на BMW
Стъпка 6: Прочетете VIN на автомобила
Първо ще изберете "автоматичен избор". Тогава ще имате две опции за VIN запис. Можете или ръчно да въведете VIN, или да оставите скенера да го прочете за вас. Препоръчвам да оставите скенера да чете за вас. Ако работи, той ще влезе във VIN. Проверете дали VIN съвпада и след това изберете „OK“.
Стъпка 7: Проверете информацията за автомобила в следващата таблица
Ще видите таблица, която ви дава информация за превозното средство. В този случай скенерът е включен в E61 535xi. Просто потвърдете, че информацията е вярна и след това изберете „да“.
Стъпка 8: Изчакайте скенера да зареди системни данни
Това може да отнеме минута или две. Скоро след това ще видите страница с данни за комуникация, както и лента за зареждане. Седнете здраво и оставете скенера да обработи
Стъпка 9: Изберете „гореща функция“
Ще имате опция между „диагностика“ или гореща функция. Изберете опцията „гореща функция“.
Стъпка 10: Изберете „Компенсация на количеството инжектиране“
Това трябва да е единствената ви опция в това меню. Изберете „Компенсация на количеството инжекция“ и изчакайте да се зареди следващата страница.
Стъпка 11: Инсталиран ли е нов DME?
Следващата страница пита дали сте инсталирали нов DME. Ако не сте го заменили, щракнете върху не, тъй като ще презаписвате съществуващите калибриращи номера на DME.
Стъпка 12: Прегледайте съществуващите стойности за корекция
Тук не се вижда много. Това е само списък на всяка настройка на стойността на всеки цилиндър, който се съхранява в момента. Изберете „продължи“.
Стъпка 13: Изберете „F2“
Това ще ви отведе до страницата за корекция на стойността. Изберете „F2“.
Стъпка 14: Въведете кой цилиндър искате да направите компенсация
Можете да въведете номера на цилиндъра или да използвате падащата опция. Можете да калибрирате само една стойност на компенсация наведнъж.
Стъпка 15: Въведете горния и долния номер от стойностите на компенсация на инжектора в един ред числа
Вижте стойностите, които сте записали по-рано от всеки инжектор. Вземете най-горното и долното число и ги въведете в един ред. След като въведете, можете да изберете „OK“.
Стъпка 16: Проверете стойността на корекцията, въведена в последната стъпка, съответства на правилния цилиндър
Ако всичко съвпада правилно, изберете „да“. След като приключите с това, след това ще бъдете подканени да изключите запалването.
На този етап ще получите страница, която показва запаметените стойности на компенсация. Моля, обърнете внимание, че тези стойности не съвпадат сто процента с това, което сте въвели, тъй като DME ще промени тези числа леко. Това е напълно нормално и е част от процеса на кодиране. Ще повторите процеса за всеки цилиндър, който има сменен инжектор. В сравнение със специфичния софтуер на BMW и много по-скъпите инструменти за сканиране, MX808 върши тази работа лесно и изгодно. Системата от менюто е достатъчно права, за да може всеки да завърши процеса на повторно калибриране.
Заключение:
Всички Inpa , Foxwell nt530 , Autel MX808 са добри инструменти за кодиране на гориво инжектори на BMW. Всички те са тествани и работят добре. INPA е инструмент на Windows, Foxwell nt530 и Autel MX808 са ръчни и лесни за използване, Foxwell nt530 е разумна цена в сравнение с Autel MX808.
http://blog.obdii365.com/2020/08/07/bmw-fuel-injectors-coding-by-inpa-foxwell-nt530-or-autel/
Може ли Foxwell NT520 да диагностицира 1...
Foxwell NT530 2011 Cadillac CTS BPP Sens...