Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2020 04:20 - Как да кодирате инжекторите за гориво BMW с Inpa, Foxwell или Autel?
Автор: diyobd2 Категория: Технологии   
Прочетен: 1222 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Най-добри инструменти за кодиране на горивни инжектори BMW: Inpa, Foxwell nt530, Autel MX808. Тази статия ще бъде достъпна с процедурата по експлоатация една по една.

 

1.Кодирайте инжекторите за гориво BMW с INPA

2.Кодирайте BMW инжектори за гориво с Foxwell nt530

3. Кодирайте инжекторите за гориво BMW с Autel MX808

 

Най-горе 1. Как да кодирате инжекторите за гориво на BMW с INPA?

BMW N54 инжекторна смяна и кодиране с BMW INPA / Ediabas K + DCAN USB интерфейс

 

Направете инжекционно кодиране за двигатели BMW N54, използвайки кабел Inpa K + CAN  EDIABAS

  1. Опровержение:

Този документ съдържа техническа информация, която потенциално би могла да доведе до повреда на лично имущество. Авторът не дава гаранции, гаранции за успех, нито ще носи отговорност за щети (лични, имуществени, психически, финансови и др.), Нанесени на всеки, който използва този документ.

Този документ е предназначен да бъде като инструктивни насоки единствено за образователни цели и трябва да се третира като такъв! Заповядайте да експериментирате и да опитате да подобрите техниките, обсъдени в този документ, но няма гаранции за успех. Внимавайте: Вашият пробег може да варира!

 

Всички критични предупреждения са маркирани в червено.

Всички информационни бележки са подчертани в сиво!

 

Задължително е да следвате всички стъпки в реда, представен в този Направи си сам документ.

 

  1. Необходими инструменти:

* Лаптоп, работещ с 32-битов Windows. Windows XP и Windows 7-32-битови са приемливи!

Забележка: Някои успяха да създадат виртуална машина VMWare, която съдържа всички инструменти, необходими за това за работа с други операционни системи. Можете или не успеете да го направите, защото това зависи от софтуера на драйвера, използван от вашия DCAN съвместим USB донгъл. Опитах се да създам цялостна виртуална машина VMWare, но драйверите за USB кабели предизвикаха срив. YMMV!

Забележка: Някои са успели да стартират това под 64-битов Windows, като инсталират XP-Mode от Microsoft. Моля, имайте предвид, че софтуерът EDIABAS съдържа определени 32-битови и дори 16-битови инструменти, които не са гарантирани да работят под 64-битов Windows! Има много по-голям шанс за сривове и повреди на софтуера!

 

 K-CAN съвместим USB кабел . Има няколко доставчици на различни онлайн уеб сайтове. Използвам „евтин“ китайски кабел от  www.obdii365.com  (цена 17.99usd с превключвател) и работи добре. Трудно е да препоръчаме конкретен кабел, така че копайте онлайн и намерете такъв, който да отговаря на вашия бюджет!

 

Тук Inpa K-can кабел mux и PCB:

 

image
image

 

Забележка: както виждате, той включва компактдиск с драйверите за техния кабел.

 

Процедура:

Стъпка 1: Изтеглете ципа:  http://199.192.200.202/N54-Injector-Coding.zip

Стъпка 2: Следвайте инструкциите по-долу.

  1. Инсталиране на драйвери:

Включете кабела K + CAN във вашия USB порт. Инсталирайте софтуера на драйвера (ако е предвиден инсталатор). Ако не е предоставен инсталатор, може да се наложи да насочите диспечера на устройства на Windows към мястото, където са вашите драйвери.

Когато кабелът все още е включен във вашия USB порт (не е свързан към автомобила), стартирайте Windows Device Manager. Намерете секцията  Портове (COM & LPT),  както е показано по-долу:

 

image

 

 

Както можете да видите снимката по-горе показва, че Windows е назначил COM порт 5 на D-CAN USB кабела.

Забележете номера на COM порта, който сте задали за вашия K + CAN кабел. Изключително важно е в следващите стъпки!

 

* Щракнете с десния бутон → Properties на USB сериен порт. Отидете на  раздела Настройки на  порта и натиснете бутона  Разширени :

 

image

 

 

* Нека изглежда така (с изключение на номера на Com Port):

 

image

 

 

* Натиснете OK и затворете всички останали прозорци с бутона OK.

 

  1. Настройка на INPA:

* Извадете съдържанието на файла N54-Injector-Coding.zip към устройството C: !

* Създайте пряк път от C: INPA BIN INPALOAD.EXE към вашия работен плот

* Отидете на System Properties. В раздела Разширени щракнете върху бутона Променливи на околната среда:

 

image

 

 

* Редактирайте променливата на пътя и се уверете, че добавяте (добавяте в края) следното:  C: EDIABAS BIN

 

image

 

 

* Добавете нова системна променлива, като натиснете бутона New…. За променлива въведете в: ediabas_config_dir. За тип стойност в: C: EDIABAS BIN,  както е показано по-долу:

 

image

 

 

* Натиснете OK, за да влезете в сила тези промени. Ако Windows иска да се рестартира, направете го!

* Отидете в папка C: EDIABAS BIN. Отворете OBD.ini файла в текстов редактор. Първите 4 реда трябва да изглеждат така:

[OBD]

Port = COM5

Хардуер = OBD

RETRY = ON

Уверете се, че номерът на порта съвпада с този, който сте задали по време на инсталирането на D-CAN USB драйвер! Ако номерата на COM порта не съвпадат, EDIABAS няма да може да говори с вашата кола!

След като потвърдите, че това е правилният номер на порта, който използва драйверът за D-CAN USB, запишете файла в текущото му местоположение.

* Копирайте файла C: EDIABAS BIN OBD.ini в папка C: Windows!

Предупреждение: Същият файл OBD.ini трябва да бъде на двете места: C: EDIABAS BIN и C: Windows. Ако промените съдържанието на едно от местата, непременно копирайте файла и на другото място!

 

* Рестартирайте компютъра си! Това е много важно!

 

  1. Кодиране на инжекторите:

Целият процес ми отне навсякъде от 30-1 часа, колкото повече сте квалифицирани, толкова по-малко време ще прекарате.

Първо нещо хванах тефтер и записах новите номера на инжектора, а също и старите, в случай че имам нужда от тях по-късно.

 

image

 

 

Добре, сега свалете капачето напълно и свалете капака на двигателя…

 

image

 

 

ОК сега, когато капакът е изключен и можем да видим инжекторите си, време да излезем! хаха, първо реших да извадя електрическия конектор, след това бавно се разхлабвам и премахвам металния клип, който държи инжекторите заедно в моя случай беше 1 и 2, след това бавно премахнах горивната линия, колата ми беше малко гореща, тъй като това беше като след като само пуснах колата ми седи един час, преди да реша това, така че когато разхлабих горивната шина малко разпръснато гориво, но бързо сложих мека кърпа отгоре, така че да не се пръска отгоре на моя двигател, в началото аз беше уплашен, но само малко гориво се напръска и то просто се изпари след всичко… просто се уверете, че имате нещо, което бързо да покрие горивната линия от пръскане навсякъде.

 

image

 

 

Добре, сега сме готови да махнете инжектора, както казах на снимката по-долу, леко преместете инжектора наляво и надясно и насила просто се издърпах и той излезе доста бързо, без да използвате никакви инструменти.

 

image

 

 

Сега, когато инжекторът е ВЪН, време е да вземем новия си инжектор и да поставим това бебе IN в дома си и да го оставим да си направи хаха ". 
Просто плъзнете нагоре разделителния елемент, докато видяхте как беше на Стария инжектор, когато извадихте, И свалете CAP от новия инжектор, за да можем да го инсталираме.

 

image

 

 

Сега поставете новия инжектор и натиснете леко до зачервяване, вижте снимката по-долу! Можете също така леко да го ударите с дъното на отвертка, докато седи добре. 
Сега, когато инсталирахме това време, за да върнем всичко обратно и да затегнем добре, преди да поставите капака. Двойно проверете, че работите! и сложете капака и сте готови да ги инсталирате.

 

image

 

 

МОНТАЖНИ ИНЖЕКТОРИ И ЕЛЕКТРИЧЕСКИ СВЪРЗВАТЕЛ / ЛИСТ ЗА ГОРИВО / МЕТАЛНИ КЛИПИ ВСИЧКИ! 
Включете ДВИГАТЕЛНИЯ ПОКРИТЕЛ И ВЗЕМЕТЕ UR PC; ГОТОВЕТЕ ДА ги кодирате!

 

image

 

 

Свършен!

 

  1. Допълнителна информация:

* Файлът N54-Injector-Coding.zip включва най-новите файлове с данни (DATEN) само за E90! Версията е файлове с данни v45. Въпреки че има много други опции в главното меню на INPA, моля, имайте предвид, че файловете с данни трябва да бъдат актуализирани, за да може INPA да работи с другите автомобили.

 

* Ако имате мелодия, трябва да я настроите на пълен байпас. Всички CAN-хакинг трябва да бъдат деактивирани или премахнати!

 

* Предоставеният тук NCSExpert е тестван като работи само за E90! Не се опитвайте да използвате NCSExpert с други автомобили, освен ако не сте актуализирали файловете за датен. Преминете към bmwcoding.com и започнете да четете повече за това как да кодирате с NCSExpert.

 

* В zip файла е предоставен INPA_FAQ.pdf. Той съдържа често срещани грешки с INPA и някаква помощ как да ги разрешим.

 

Това е добра отправна точка, ако виждате съобщения за грешки на екрана.

* Файлът NCS_DIY.pdf също е включен в zip файла. Използвайте го с повишено внимание! Можете да преминете към стъпка 18, тъй като вече сте инсталирали правилно INPA.

 

* В момента работя по превода на MSD80 INPA файла. Когато завърша превода, ще дам инструкции как да го използвам.

Проверете връзката във форума по-долу за повече информация.

 

Най-горе 2. Как да кодирате инжекторите за гориво на BMW с Foxwell NT530?

 

Когато настройвате нови инжектори за гориво на вашия двигател BMW N54, трябва да въведете всяка нова стойност на инжектора в PCM. Foxwell NT530 BMW  Scan Tool може да изпълнява тази функция перфектно. Вземете например кодиране на инжектор E92 335i например, процедурата ще бъде същата или много подобна при повечето модели BMW. Ще можете да възстановите тези стойности бързо и лесно, като следвате описаната по-долу процедура.

 

Забележка: следните изображения са Foxwell NT520, всъщност Foxwell NT530 прави същото като foxwell nt520 и е много по-добър от NT520 (1. NT530 работи с най-новите модели 2018, 2019, NT520 pro до 2016,2017 в момента. 2 . NT530 актуализира фърмуера, който реши проблема с NT520, NT510 BMW F серия 3. NT530 добавете още 3 автомобила, които можете да избирате: Mitsubishi, Nissan, Renault.)

1: Включете запалването (не стартирайте двигателя) и включете скенера в OBDII порта

 

image

 

 

2: Изберете „BMW“

3: Изберете отново „BMW“

4: Изберете „Scan Vin“

5: Ако информацията е вярна, изберете „добре“

6: Изберете „Услуга“

 

image

 

 

7: Изберете „Drive“

8: Изберете „Моторна електроника“

 

image

 

 

9: Изберете „Програми за регулиране“

10: Изберете „Регулиране на инжектора“

11: Прочетете следващите няколко страници, като изберете „Ок“

12: Изберете дали е инсталиран нов DME

 

image

 

 

13: Изберете „Ок“

14: Изберете вариант 1

15: С клавиатурата въведете кой цилиндър, за който искате да въведете нова стойност

 

image

 

 

16: С клавиатурата въведете новата стойност за инжектора.

Обърнете внимание, че кодът ще бъде отпечатан на инжектора

 

image

 

 

17: Ако искате да въведете повече стойности, изберете „да“ и следвайте стъпки 15-16, ако не изберете „не“

18: Изберете „опция 2“, за да запазите новите стойности

19: Изберете „да“

20: Изберете „ОК“ и изключете клема 15 и клема R

Терминалът R е ключ при запалване

Терминал 15 е запален

21: Изберете „добре

22: Изберете „ОК“ и включете клема 15

23: Щракнете върху „F1“, за да прекратите кодирането

24: Вашите нови инжектори вече са кодирани към PCM

 

 

Най-горе 3. Как да кодирате инжектори за гориво BMW с Autel MX808?

Подмяната на инжектора е част от притежаването на BMW с мощност N54. В  Autel MaxiCheck MX808  прави процеса на калибриране на новите си горивни инжектори малко по-лесно, без специален софтуер е необходимо.

Калибрирането на дебитите на директните инжектори е изискване за някои превозни средства при инсталиране на нови инжектори. Причината, поради която калибрирането или инжектирането на инжектора трябва да се извърши електронно чрез DME, е защото всеки инжектор е малко по-различен от следващия. DME трябва да знае това, за да „балансира всичко“, така да се каже. В този случай ще говорим конкретно за калибрирането на инжектора N54; показвайки ви стъпка по стъпка инструкции как да направите това с Autel MX808. Това е едно от по-лесните инструменти за следпродажбено обслужване, за да може тази работа с всеки потребител. Преди съм използвал фабричния софтуер на BMW (INPA и ISTA / D), за да свърша тази работа и харесвам факта, че няма нужда да използвам лаптоп и специални кабели за извършване на този тип работа. Можете да преминете от основното сканиране на системата в основни функции на системната услуга със същия инструмент, който намирам за изключително удобно. Следвайте и ние ще ви покажем какво да правите с MX808, за да извършите процеса на калибриране.

 

Стъпка 1: Сменете инжекторите

Google и ще намерите пълните статии и видеоклипове за това как да замените инжекторите на двигател N54. Критичната стъпка по време на инсталирането на инжектора е да запишете двете трицифрени номера за калибриране от инжектора.

 

Стъпка 2: Включете MX808 в OBD2 порта

Това е лесна стъпка, но една заслужава да се спомене. Включете MX808 в диагностичния порт с включения OBD2 кабел. Ще чуете звуков звуков сигнал от скенера, когато е включен и включен в порта. Това проверява дали инструментът за сканиране комуникира с автомобила и има ли захранване на OBD2 порта. Превозното средство трябва да е в режим на аксесоари (ключ и двигателят не работи).

 

Стъпка 3: Изберете „Услуга“

След това изберете „услуга“ в главното меню на функциите за сканиране на Autel.

 

image

 

Стъпка 4: Изберете „Инжектор“ от списъка с опции на менюто за услуги

Ще видите серия от икони. Щракнете върху иконата с обозначение на инжектора.

 

image

 

Стъпка 5: Изберете Марка на превозното средство

Изберете иконата на BMW

 

image

 

 

Стъпка 6: Прочетете VIN на автомобила

Първо ще изберете "автоматичен избор". Тогава ще имате две опции за VIN запис. Можете или ръчно да въведете VIN, или да оставите скенера да го прочете за вас. Препоръчвам да оставите скенера да чете за вас. Ако работи, той ще влезе във VIN. Проверете дали VIN съвпада и след това изберете „OK“.

 

image
image

 

 

Стъпка 7: Проверете информацията за автомобила в следващата таблица

Ще видите таблица, която ви дава информация за превозното средство. В този случай скенерът е включен в E61 535xi. Просто потвърдете, че информацията е вярна и след това изберете „да“.

 

image

 

 

Стъпка 8: Изчакайте скенера да зареди системни данни

 

Това може да отнеме минута или две. Скоро след това ще видите страница с данни за комуникация, както и лента за зареждане. Седнете здраво и оставете скенера да обработи

 

image

 

 

Стъпка 9: Изберете „гореща функция“

Ще имате опция между „диагностика“ или гореща функция. Изберете опцията „гореща функция“.

 

image

 

 

Стъпка 10: Изберете „Компенсация на количеството инжектиране“

Това трябва да е единствената ви опция в това меню. Изберете „Компенсация на количеството инжекция“ и изчакайте да се зареди следващата страница.

 

image

 

 

Стъпка 11: Инсталиран ли е нов DME?

Следващата страница пита дали сте инсталирали нов DME. Ако не сте го заменили, щракнете върху не, тъй като ще презаписвате съществуващите калибриращи номера на DME.

 

image

 

 

Стъпка 12: Прегледайте съществуващите стойности за корекция

Тук не се вижда много. Това е само списък на всяка настройка на стойността на всеки цилиндър, който се съхранява в момента. Изберете „продължи“.

 

image

 

 

Стъпка 13: Изберете „F2“

Това ще ви отведе до страницата за корекция на стойността. Изберете „F2“.

 

image

 

 

Стъпка 14: Въведете кой цилиндър искате да направите компенсация

Можете да въведете номера на цилиндъра или да използвате падащата опция. Можете да калибрирате само една стойност на компенсация наведнъж.

 

image

 

 

Стъпка 15: Въведете горния и долния номер от стойностите на компенсация на инжектора в един ред числа

 

Вижте стойностите, които сте записали по-рано от всеки инжектор. Вземете най-горното и долното число и ги въведете в един ред. След като въведете, можете да изберете „OK“.

 

image

 

 

Стъпка 16: Проверете стойността на корекцията, въведена в последната стъпка, съответства на правилния цилиндър

Ако всичко съвпада правилно, изберете „да“. След като приключите с това, след това ще бъдете подканени да изключите запалването.

 

image
image

 

 

На този етап ще получите страница, която показва запаметените стойности на компенсация. Моля, обърнете внимание, че тези стойности не съвпадат сто процента с това, което сте въвели, тъй като DME ще промени тези числа леко. Това е напълно нормално и е част от процеса на кодиране. Ще повторите процеса за всеки цилиндър, който има сменен инжектор. В сравнение със специфичния софтуер на BMW и много по-скъпите инструменти за сканиране, MX808 върши тази работа лесно и изгодно. Системата от менюто е достатъчно права, за да може всеки да завърши процеса на повторно калибриране.

 

Заключение:

Всички  Inpa ,  Foxwell nt530 ,  Autel MX808  са добри инструменти за кодиране на гориво инжектори на BMW. Всички те са тествани и работят добре. INPA е инструмент на Windows, Foxwell nt530 и Autel MX808 са ръчни и лесни за използване, Foxwell nt530 е разумна цена в сравнение с Autel MX808.

 

http://blog.obdii365.com/2020/08/07/bmw-fuel-injectors-coding-by-inpa-foxwell-nt530-or-autel/



Тагове:   inpa,   foxwell nt530,   autel mx808,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: diyobd2
Категория: Технологии
Прочетен: 163701
Постинги: 649
Коментари: 2
Гласове: 20
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол